Sklepy internetowe cieszą się bardzo dużą popularnością nie tylko wśród młodzieży, ale również wśród osób starszych. Wielu z nas korzysta nawet codziennie z tego rodzaju usług, ponieważ zakupy w sklepach internetowych są proste, łatwe, szybkie i przyjemne. Każdego dnia, powstaje wiele sklepów online, a szczególny ich wzrost miał miejsce w czasie trwającej pandemii koronawirusa. Jednakże, aby sklep istniał i cieszył się powodzeniem, musi być dobrze zareklamowany, a tym samym jego działanie nie miałoby sensu bez skutecznego marketingu. Jak reklamować sklep internetowy? Oto kilka sposobów.
Kilka sposobów na skuteczny marketing naszego sklepu internetowego.
Aby zaistnieć w ogóle w internecie i aby klienci trafili pod właściwy adres sklepu internetowego, musimy obrać domenę i zacząć istnieć w wyszukiwarce google. W wyszukiwarce wszystko się zaczyna i to właśnie tutaj najczęściej większość wyszukuje interesujących dla siebie treści. Jeśli nasz sklep jest w wyszukiwarce, ale jest słabo widoczny w google, automatycznie tracimy potencjalnych klientów, którzy mogliby trafić na naszą stronę i zrobić tam zakupy. Warto zatem zadbać o pozycjonowanie strony pod kątem SEO. Ważne jest tutaj zarówno sama nazwa sklepu, czyli domena jak i opisy produktów na stronie. Powinny być one proste, czytelne, ale niepowtarzalne. Kopiowane treści nie działają korzystnie na optymalizację SEO.
Z jakich jeszcze sposobów można korzystać by reklamować sklep internetowy?
Warto również do sklepu internetowego założyć bloga i dodawać tam ciekawe treści, które mogą pomóc w wyszukiwaniu produktów, lub będą stanowić ciekawe poradniki. Ważne, by treść artykułów na blogu była ciekawa, niepowtarzalna, autorska. Wówczas pomoże nam to w przyciągnięciu klienta, ale pomoże również w pozycjonowaniu strony za pomocą użytych słów kluczowych w danej treści. Ponad to ważnymi źródłami reklamy są:
- Facebook,
- wyszukiwarka google,
- porównywarki cen,
- a także agregatory ofert,
- sieci afiliacyjne
Korzystanie z mediów społecznościowych jest niezwykle istotne, ponieważ ma spore zasięgi trafia do dużej liczby osób. Wielu potencjalnych klientów wchodzi już nie tylko na stronę, ale również media społecznościowe i sprawdza opinie, a także nowości i ciekawostki. Ponad to, warto podkreślić, że media społecznościowe są darmowe.
Jeśli chodzi o agregatory ofert, to warto z nich korzystać ponieważ pomogą one potencjalnym klientom wyszukiwać odpowiednich kategorii, jeśli więc szukamy ubrań i akcesoriów dla zwierząt, to wyszukiwarka podpowie nam kategorię z branży zoologicznej i pokaże stronę zoofario.com. Jeśli natomiast szukamy informacji i sklepu w kategorii dom i wnętrze, to zobaczyć możemy stronę sofario.com. Aplikacje agregatorów treści ukazują różnorodną tematykę, dlatego warto korzystać z agregatorów szczególnie na początku kariery ze sklepem internetowym.
Opinie to ważna kwestia w sklepie internetowym
Jeśli ktoś już skorzystał z usług naszego sklepu internetowego, może zostawić opinie o naszych usługach, czy produkcie. Tego rodzaju zabieg jest szeroko znany i wykorzystywany w kontekście reklamowym sklepów internetowych. Kupujący przez internet nie mają możliwości sprawdzenia produktów na żywo, dlatego zapoznają się najpierw z opisem i zdjęciem danego produktu, zanim klikną ikonkę koszyka. Prócz opisu i zdjęć sprawdzają również, co napisali o tym produkcie inni i często to właśnie opinia determinuje zakup.
Szczególnie te dobre opinie zachęcają do zakupów innych użytkowników. Mając sklep internetowy warto wówczas prócz newslettera, wysłać prośbę i linka o opinię. Klienci bardzo lubią dzielić się tym co myślą o zakupionych produktach, a może to zdecydowanie pomóc innym w decyzji o zakupie. Formularz, który wysyłamy klientowi jest ważny, ale również bezpieczny, ponieważ zazwyczaj jest całkowicie anonimowy.