Na rynku pojazdów elektrycznych w ostatnim czasie wiele emocji wzbudzają Ford Mustang Mach-E i najnowszy, niedostępny jeszcze w Polsce Polestar 2. Czy auta te mogą z sobą konkurować? Warto porównać nie tylko ceny, ale także ich możliwości.
Polestar 2
Polestar 2 to samochód niewielkich rozmiarów, którego długość wynosi 4,61 m, a rozstaw osi: 273,5 cm. Jego waga to 2,1 tony. Zasięg tego pojazdu wynosi 470 jednostek, czyli w trybie mieszanym przejedzie on do 402 km. Samochód wyposażony jest w baterię o pojemności 75 (78) kWh, i obsługuje ładowanie z mocą do 150 kW na szybkiej stacji DC, a także ładowanie trójfazowe z mocą do 11 kW. Ładowanie do 80% zajmuje 40 minut. Polestar 2 jest szybki i dynamiczny. Zadowoli miłośników sportowej pozycji za kierownicą tym, że rozpędza się do 100 km/h w 4,7 sekundy. Auto ma 300 kW mocy i 660 Nm momentu obrotowego. To doskonały pojazd do responsywnej jazdy. Charakteryzuje się doskonałą przyczepnością do podłoża na zakrętach. Całości dopełnia nowoczesne, estetyczne wnętrze. Niestety, z tyłu widoczność jest słaba, a przez całą kabinę ciągnie się środkowy tunel. Polestar 2 to samochód czteroosobowy i zdecydowanie mniejszy niż np. Tesla Model 3. Jego cena zaczyna się od 54 925 euro, czyli około 272 tysięcy złotych i rośnie w zależności od wyposażenia dodatkowego.
Mustang Mach-E
To kolejna rynkowa nowość z segmentu aut elektrycznych. W przeciwieństwie do Polestar 2 to prawdziwy krążownik szos. Jego długość wynosi 471 cm, szerokość 188 i ma 162 cm wysokości. Rozstaw osi to 298 cm. Pojemność bagażnika w wersji z tylnym napędem wynosi 322 l. Auto wyposażono także w przedni bagażnik o pojemności 100 l. Mustang Mach-E dostępny jest w czterech wersjach. Do wyboru mamy modele z tylnym napędem lub 4×4 i bateriami 75 kWh lub 98 kWh. Pojazdy z napędem 4×4 wyposażone są w dwa silniki o łącznej mocy 269 KM lub 351 KM. Modele z napędem tylnym posiadają silnik 269 KM lub 294 KM. Prędkość maksymalna Mustanga Mach-E to 180 km/h, a zasięg, w zależności od baterii wynosi od 400 do 540 km. Najtańszy model kosztuje około 216 tysięcy złotych, zaś najdroższy w wersji standardowej: 304 tysiące. Ten elektryczny crossover klasy średniej ładowarką 11 kW ładuje się 5 godzin i 40 minut, jeśli chodzi o model z baterią 75 kWh, a w przypadku akumulatora 98 kWh – 7 godzin i 10 minut.
Mustang Mach-E czy Polestar 2?
Polestar 2 to model dla miłośników sportowych samochodów, którzy muszą liczyć się z tym, że na tylnych siedzeniach nie będzie zbyt wygodnie pasażerom. Będą mieli słabą widoczność i niski dach. Rekompensują to wysokie osiągi, zwrotność i przyjemność z prowadzenia auta. Lista darmowych dodatków nie jest w tym przypadku imponująca. Polestar 2 nie ma własnych stacji ładowania, musi więc korzystać z infrastruktury zewnętrznych operatorów. Mustang Mach-E zapewnia bardziej komfortową jazdę, nawet po nierównej nawierzchni. Będzie doskonałym wyborem dla osób ceniących wygodne i przestronne wnętrze.
Zarówno Mustang Mach-E, jak i Polestar 2 to doskonałe pojazdy elektryczne o świetnych parametrach, gwarantujące komfort jazdy. Każdy z nich jest jednak przeznaczony dla innej grupy odbiorców o odmiennych preferencjach.