Zastanawiasz się nad stworzeniem własnego programu lojalnościowego? Oto 6 podstawowych błędów, które popełniają inni organizatorzy. Unikaj ich, jeśli chcesz, żeby Twój program odniósł sukces.
Najpopularniejsze błędy
Błąd 1. Nie wyróżniasz się na rynku
Rynek jest olbrzymi, a konkurencja groźna dla Twojego programu. Jeśli będziesz działał, jak inni, i oferował już to, co jest na rynku, nikt Cię nie dostrzeże. Niestety jednak, na podstawie przeprowadzonych badań, większość programów lojalnościowych na polskim rynku jest podobna, oferuje “zabawę” na tych samych, klasycznych zasadach, wymyślonych 20 lat temu. To szansa dla Ciebie.
Błąd 2. Nie rozumiesz, na czym polegają lojalność i nie masz określonego celu
Wielu organizatorów programów lojalnościowych nie dba o indywidualne potrzeby swoich członków. Wiele programów wciąż opartych jest na zbieraniu punktów, co jest procesem często długim, mozolnym i nie aktywizuje uczestnika. Co więcej, nagrody czy zyski, jakie za zebrane punkty można osiągnąć, nie zawsze są satysfakcjonujące. Musisz wyznaczyć cele swojego programu lojalnościowego i odpowiedzieć sobie na pytanie, co chcesz dzięki niemu osiągnąć. Powtarzalność zakupów nie oznacza lojalności uczestnika!
Błąd 3. Nie stosujesz nowych mediów i nowatorskich narzędzi komunikacji
Zapomnij o kartonowych kartach, na które umieszcza się pieczątki, hologramy czy naklejki. Ta technologia sprawdzała się wiele lat temu, jednak dziś klient prędzej zgubi kartę z pieczątkami nim wróci po odbiór często wątpliwie wartościowej nagrody. Przyszłością są między innymi aplikacje mobilne, w których użytkownik może mieć wszystko wiązanego z Twoją marką i programem. Wiele firm na polskim rynku jeszcze tego nie wdrożyło, jest więc to szansa dla Ciebie, by się wybić.
Błąd 4. Nie chcesz zawrzeć współpracy z innymi
Programów lojalnościowych na rynku jest masa. Jak udowadniają badania, człowiek jest w stanie utrzymywać bliskie kontakty (nie licząc najbliższej rodziny) z pięcioma, maksymalnie dziesięcioma osobami. Nie ma się więc co dziwić, że nie interesuje się też każdym programem lojalnościowym, jaki napotka. A co najważniejsze, nie przy każdym zostanie na dłużej.
Błąd 5. Przez dożywotnie członkostwo utrzymujesz martwą bazę
“Nic nie może przecież wiecznie trwać”, śpiewała Anna Jantar. I miała rację. Sprawdza się to bardzo dobrze w kontekście tworzenia programów lojalnościowych i tworzenia baz użytkowników. Przechowując w bazie wszystkie kontakty i dane, jakie kiedykolwiek do niej wpadły, narażamy się na utrzymywanie martwej bazy – bazy osób, które już nigdy nie przyniosą firmie żadnych korzyści. Należy monitorować strukturę uczestników pod względem ich działań, kierować do nich targetowane komunikaty, regularnie usuwać nieaktywnych klientów. Należy dbać o higienę swojej bazy.
Błąd 6.Nie analizujesz i nie wyciągasz wniosków
Obserwacja, analiza działań i wyciąganie wniosków to podstawa dobrego funkcjonowania każdego większego przedsięwzięcia. By iść do przodu, trzeba przeanalizować, czego unikać, czyli co nie zadziałało w przeszłości, a także co sprawdza się dobrze i jakie działania warto podejmować.
Próbowałem wszystkiego, dalej nie jest tak, jakbym chciał – co mam zrobić?
Czasem mimo wielu starań i najlepszych chęci, założenia nie są osiągane z pogram nie działa, jak powinien. Warto zwrócić się o pomoc do specjalisty.
“Pośpiech, chęć wdrożenia programu za wszelką cenę czy próba dogonienia konkurencji zwykle przyczyniają się do niepowodzenia”
Firma i360 przez ponad 20 lat pracy zawodowej zajmują się programami lojalnościowymi (B2C) oraz motywacyjnymi (B2B). To zagadnienia nie ma już przez specjalistami z i360 żadnych tajemnic. Więcej na temat błędów w organizacji programów lojalnościowych oraz pomocy, jaką może zapewnić i360 przeczytasz pod poniższym linkiem:https://i360.com.pl/6-kosztownych-bledow-ktore-popelniaja-organizatorzy-programow-lojalnosciowych/